Retur & reklamation

Hos Creations by Lis/Magasin56 är det alltid enkelt att returnera, oavsett om du vill byta, om du ångrar ditt köp eller om du vill reklamera en vara. Har du frågor, kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig!

Öppet köp/Kundgranti

Kundgarantin innebär att om du inte är helt nöjd med ditt köp kan du ångra dig, returnera varorna inom 14 dagar och få pengarna tillbaka.

Ångerrätt
Du kan ångra ditt köp i 14 dagar efter du har fått hem leveransen. Köpesumman återbetalas i sin helhet senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Skicka tillbaka varan väl emballerad i originalförpackning, om sådan finns.  Om du utnyttjar din ångerrätt betalar du fraktkostnaden tillbaka själv. Om varan skadas eller kommer bort när du återsänder den är du betalningsansvarig. Retur får inte skickas som postförskott eller efterkrav.

Du kan i lugn och ro känna efter hemma om du är nöjd med dina varor. Ångerrätten vid öppet köp gäller endast om produkten returneras i originalförpackning med tillhörande skyddsemballage samt i väsentligt oförändrat skick. Självklart får förpackningen brytas och produkten varsamt testas. Vid ångerrätt av hela ordern återbetalas hela köpet inklusive eventuella fraktavgifter. Vid ångerrätt av delar av ordern återbetalas du för varan du returnerar. Du står själv för din returfrakt tillbaka till oss.

Byte

Om du önskar byta din vara ber vi dig returnera varan och lägga en ny beställning. Vid byte står du själv för din returfrakt tillbaka till oss.

Reklamation

Om en vara är felaktig, defekt eller slutar fungera vill vi naturligtvis rätta till det. När du får hem din leverans, vänligen kontrollera innehållet med en gång. Om något är fel i leveransen eller på någon vara, maila mig så snart du kan, och bifoga bild om varan är trasig. Vid eventuell retur och ersättningsvara står vi för fraktkostnaden.

Om din vara är skadad, defekt eller felexpedierad, vänligen kontakta vår kundservice via mail: info@creationsbylis.se, omedelbart så att vi kan åtgärda felet. Felaktig eller skadad vara ska reklameras senast inom 5 dagar efter mottagandet. I mailet skriver du ditt ordernummer, anledning till reklamationen samt bifogar bild, både på varan du önskar reklamera samt på emballaget. Vid retur av en reklamerad vara står vi givetvis för frakten och eventuell ersättningsleverans av en ny vara. Varan ska återsändas väl emballerad och i sin originalförpackning. Så snart vi mottagit varan för granskning försöker vi lösa det på bästa sätt för dig. Observera att vi ibland behöver kontakta vår leverantör för vidare instruktioner. Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Creations by Lis/Magasin56 tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt.

Returfraktsedel

En förbetald returfraktsedel finns oftast inte med i paketet, men önskar du returnera varan mailar du info@creationsbylis.se och vi skickar den till dig via mail eller post. Kontakta vår kundservice för returfraktsedel samt prisuppgift.

Packa varorna väl och klistra på returfraktsedeln och lämna returen hos närmsta DHL ombud. Vi rekommenderar att du använder den förbetalda returfraktsedeln vi bifogat. Då har vi ett spårningsnummer på försändelsen. Du ansvarar för att varan säkert kommer åter till Creations by Lis/Magasin56, varor som inte kommit fram återbetalas ej. Observera att våra returfraktsedlar ej gäller vid retur av möbler.
Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Om du vill skicka dina varor på egen hand till oss är det nedan adress som gäller.

Returadress:

Magasin56 (fd Creations by Lis)
Kullagatan 56
252 20 Helsingborg

Retur av beställningsvaror

Vid returer av beställningsvaror då vi tagit hem en produkt enkom för dig gäller öppet köp. Dock är det viktigt att notera att hemtagningskostnaden från leverantören och vidare frakten till dig, kommer att faktureras dig, om du ångrar ditt köp. Returkostnaden till Creations by Lis/Magasin56 ansvarar du som kund också för. Detta är viktigt att tänka på vid beställning av möbler från oss, då frakten kan vara dyr vid tunga och skrymmande varor. Detta innebär att fri leverans över ej gäller om du ångrar ditt köp.

Återbetalning

Om du kommer att bli återbetalad för varor du skickat tillbaka, skickas ett automatiskt återbetalningsmail till dig och i detta fyller du sedan i dina återbetalningsuppgifter via Klarnas formulär tillsammans med det tillhörande ärendenumret. Som längst kan det dröja upp till 15 dagar innan pengarna syns på ditt konto igen. Vi hanterar och administrerar returer löpande, med en hanteringstid på 5-10 dagar. Enligt distanshandelslagen har Creations by Lis/Magasin56 krav att återbetalning ska ske inom 30 dagar.

7 Responses to Retur & reklamation

  1. Camilla Johansson 4 februari , 2017, 19:03 at 19:03 #

    Får ni in överdrag till Ektorp igen? (linnetyg) Mvh Camilla

    • Pia Nyman 6 februari , 2017, 12:15 at 12:15 #

      Hej.
      Inte som det ser ut just nu, tyvärr.
      Mvh
      Pia

  2. Carina Lotze 4 augusti , 2015, 17:23 at 17:23 #

    Hej! Gjorde en beställning på ”Jeanne de Arc” magasinen nr 8 och 9. (2015) den 2/8,… betalade med förskott internetbanken. Men har inte fått någon bekräftelse på beställningen. Såg att pengarna har dragits från mitt konto. Vet att nr 9 inte kommer förrän i september, så du får gärna skicka nr 8 för sig när du sett att pengarna har gått in.

    Ha en trevlig dag
    Carina Lotze

  3. märta 24 juni , 2015, 12:50 at 12:50 #

    Hej jag beställde vintage färg paris gray men fick hem en beige.Nu r de så att jag verkligen behöver den grå hur gör vi nu? Mvh märta

    • Pia Nyman 25 juni , 2015, 9:54 at 09:54 #

      Hej. Ber om ursäkt att det blev fel. Skickar den grå till dig idag.
      Mvh Creations by Lis

    • Pia Nyman 25 juni , 2015, 10:11 at 10:11 #

      Den beige får du behålla som ”plåster på såren”. Åter igen, ber om ursäkt att det blev fel.
      Mvh Creations by Lis

  4. märta 24 juni , 2015, 12:48 at 12:48 #

    Hej jag beställde vintage färg paris gray

Kommentera